VillaNanna

Kesäloman parhaat hetket

Mitkä ovat olleet kesäloman parhaat hetket? Niitä on hyvin vähän, mutta kaikenlaista on tullut tehtyä, loma oli minulla lähinnä hengailua ja olemista. En juurikaan tehnyt mitään. Ennen ollaan pyöräilty ja seikkailtu paljon, lähes joka päivä, niin sitä ei kyllä tänä vuonnakaan päästy tekemään. Vaikka kovin odotin. Kelit olivat sen verran kehnoja, että me keskityimme sitten vaan hengailuun, mikä ei sekään nyt huono vaihtoehto ole.

Meidän kesässä oli yksi iso muutos ja se oli se, että me saimme pitkälti viettää sen kahdestaan mieheni kanssa. Poika on kasvanut yli meistä ja keskittyy pitkälti kavereiden kanssa hengailuun. Toki välillä lähti mukaan, mutta ollaan saatu tosiaan opetella tekemään asioita kahdestaan. Ei edes Suomenlinna enää houkutellut poikaa lähtemään meidän kanssa seikkailuun. Mutta Suomenlinnaan kuitenkin me mentiin miehen kanssa kahdestaan. Myös matkailu taittuu välillä kahdestaan, poika ei kaikkeen lähde mukaan.

Parasta:

• Kalliolasku
  • Road trip
  • Suomenlinna (aina)
  • Helsingin kesä
  • Porvoo
  • Krakova

Helsingin kesä on hyvä sekoitus kaupunkilomaa sekä seikkailuja monessa paikassa. Uiminen on yksi iso juttu, mutta tänä vuonna käytiin vain kerran uimassa, se harmitti meikäläistä todella paljon. Varsinkin se, ettei ollut niin lämpimiä öitä, että olisi kannattanut lähteä yöuinnille, ne kun on meidän kesän kohokohtia. Mutta kerran Aurinkolahden rannalla vietettiin pikkuinen hetki.

Mitä jäi mieleen?

Kaikkein parhaiten jää kyllä muistiin se, että laskin töissä 15m pystysuoraa kalliota pitkin alas. En tule koskaan unohtamaan sitä, en koskaan. Se oli jotain sellaista mitä en ole koskaan ennen tehnyt ja vaikea uskoa, että tekisin sen enää uudelleen. Ja road trip ei tule unohtumaan, sen täydellinen epäonnistuminen ja keskeyttäminen. Minua harmittaa edelleen etten päässyt Yyteriin. Mutta sitten taas pääsin Krakovaan. Jos yksi ovi sulkeutuu, niin toinen aukeaa. Helsingin kesä on todella upea ja koettavaa ja nähtävää on paljon. Yleensä ollaan lähdetty seikkailemaan polkupyörillä, mutta tänä vuonna tosiaan hengailtiin keskustan ympäristössä lähinnä. Kierreltiin kirppareita ja ravintoloita. Syötiin pääasiassa ulkona vain. Ei mikään hyvä juttu, mutta näin nyt vain kävi. Joka kerta se nälkä yllätti.

Kesäloman parhaat hetket

Mitä suunnitelmia ensi kesälle?

Ei mitään. Matkustelut on hetkeksi matkusteltu, ainakin sen osalta, että voimme lähteä niin, että koirat jäävät kotiin. Suomessa toki ja jos lähdemme road tripille Ruotsin ja Norjan puolelle, niin koirat on mukana tietenkin. Mutta muuten ei olla lähdössä. Suomessa vain. Hoitajat alkaa olla vanhoja ja meidän koirat myös. Varsinkin Nuppu on itse jo kuuro ja sokea ja sitten jos hoitaja on toinen samanlainen, niin hommasta ei tule mitään. Parempi keskittyä nyt elämään vähän toisenlaista arkea vanhuudenhöperön koiran kanssa. Eli tästä lähtien kesäloman parhaat hetket koetaan Suomessa.

Ihanan aurinkoista päivää kaikille!

Seuraa minua:

Mun yksi lempipaikka Helsingissä

Kuvia Krakovasta

1. Eveliina / Reissukuume kirjoitti:

Toi kalliolasku kuulosti kiinnostavalta! Muutenkin kiva koostepostaus – näitä on mielenkiintoista lukea! 🙂

2. Mari/Maailma kotina kirjoitti:

Mielestäni kesäsi kuulosti mukavalta, vähän kaikkea💗

3. Elina / elinanmatkalaukussa kirjoitti:

Mukavan rennolta kesä kuulosti ja kuitenkin niin, että jotakin retkiä ja reissuja tuli tehtyä! Voi vitsit kun nuokin päivät on vielä edessä, kun lapset ei enää lähde mukaan, toisaalta sekin tuo omaa vapautta. Muistan myös tuon mietinnän koirien suhteen pari kesää sitten, sai laskelmoida mihin koiravanhukset voi ottaa enää mukaan, kuinka pitkästi jaksavat kävellä. Lopulta taisimme käydä heidän kanssa Norjassa ja se oli sitten molempien viimeinen kesä, ihania muistoja jäi.

• villananna kirjoitti:

Ollaan myös mietitty tuota, että ensi kesänä lähdettäisiin koirien kanssa reissuun. Mutta voi olla, ettei Nuppu jaksa sitä. On meinaan hidastunut niin paljon kesän jälkeen, että voi olla ettei jaksa.

4. Pirkko / Meriharakka kirjoitti:

Suomenoja on kyllä päiväretkikohteena mukava. Monena kesänä, vaikkei nyt ihan joka kesä, on siellä tullut käytyä, tänä kesänä tosin ei. Mutta toisaalta, voihan sinne mennä syksyllä ja talvellakin!

5. Anne | Elämää Nomadina kirjoitti:

Aivan mukavan ja rennon kuuloinen kesä, ja onhan siihen kuitenkin reissujakin mahtunut! Säille ei tietenkään mitään mahda, mutta harmi tietenkin että uimiset ja muut kesäiset aktiviteetit jäi vähemmälle.

6. Merja / Merjan matkassa kirjoitti:

Kalliolasku olisi joskus kiva kokea. Mukavia juttuja teidän kesään on mahtunut. Meillä myös koiravanhus, joka joutui meidän pariviikkoisen reissun aikana kolmeen eri paikkaan hoitoon, kun kukaan ei pysynyt niin kauaa sitä pitämään. Onneksi kaikki tuttuja ihmisiä kuitenkin.

7. Terhi kirjoitti:

Olihan siinä kesässä vähän kaikkea sopivassa suhteessa. Koiraongelma on minullakin aina läsnä, nyt tosin vähän helpompi kun koiria on enää yksi. Tytär kyllä hoitaa, mutta itselle jää huono omatunto.
    Tuo road trip mietitytti, mikä meni niin vikaan, että matkasta tuli katastrofi.

• villananna kirjoitti:

Meillä on pelkokoiria, nuorempi ei siedä muita koiria ollenkaan ja paikka, jonne oltiin menossa ei pitänyt olla muita koiria, mutta oli ottanut sitten yhden koiran hoitoon ja siitähän ei tullut mitään. Nukuin autossa yön koiran kanssa ja lähdettiin seuraavana päivänä takaisin Helsinkiin, sillä meidän koira meni aivan sekaisin tästä, eikä meinannut rauhoittua millään. Saatiin päivystävältä eläinlääkäriltä ohjeet miten toimitaan, että saadaan yö läpi ja sitten katsotaan uusiksi. Siitä aamusta ei kuitenkaan tullut mitään ja lähdettiin kotiin.

8. Kati | Täydellisen Kreikan saaren metsästys kirjoitti:

Kyllähän teidän kesään on mahtunut vaikka mitä kivalta kuulostavaa. Ja on tärkeää, että on aikaa myös ihan vain olla. 🙂

9. Nadine G / Via Per Aspera Ad Astra kirjoitti:

Kesässä on taikansa. Auringonpaiste kultaa kaikki muistot 😀

10. Mikko / Matkalla Missä Milloinkin kirjoitti:

Joo, tuo kalliolasku tosiaan kuulosti oikein kiinnostavalta. Sitä olisikin mukavaa päästä joskus kokeilemaan. Meilläkään ei ensi kesäksi ole oikeastaan suunniteltuna mitään, mutta uskon silti, että ensi kesästä tulee kuitenkin mukava ja keksimme mukavaa tekemistä.

• villananna kirjoitti:

Itse uskon myös, että kesästä tulee aina ihana, vaikkei suunnittelisikaan mitään. Välillä on pysähdettävä ja mentävä koirien tahtiin.