VillaNanna

Serenadella Riikaan

Nyt kun Ruotsiin ei pääse, niin vaihtoehtona on seilata Serenadella Riikaan. Kun tästä mainostettiin SIljalla, niin tietenkin nappasimme heti kiinni mainoksesta, sillä meidän kaksi matkaa oli jouduttu perumaan ja mieli halajaa minulla aina uusiin seikkailuihin. Riika ei ole täysin tuntematon kohde minulle, olen siellä käynyt tyttäreni kanssa vuonna 2012, kun tyttö sai 18 vuotis lahjaksi matkan Riikaan. Silloin lensimme, tällä kertaa lähdettiin meidän lempi laivalla Serenadella.

Meillä oli suuria vaikeuksia saada juuri sitä hyttiä, mikä haluttiin, joten tyydyimme sitten lopulta vaihtoehtoon, joka ei yleensä ole vaihtoehto, ei se haittaa, jos joku siellä hytissä makaa, niin se olen minä kun tulen niin herkästi kipeäksi. Tällä kertaa ongelmia tuotti yö, jolloin laiva keinui kuin olisi ollut Linnanmäellä. Mutta sitä ennen matka taittui todella mukavasti, syöden, shoppaillen ja iltaohjelmia katsellen.

Meidän risteilyt koostuu tietyistä asioista, haluamme konaisuuden ja siitä harvoin tingitään. Syömisen, shoppailun ja ohjelmien nauttimisten lisäksi, me menemme aina paluumatkalla poreilemaan altaille. Tämä ei ollut siis poikkeus. Itse tosin en enää tulomatkalla ollut kovin hyvä vointinen, vaan linnottauduin hyttiin, sen verran alkoi edellisyön keinuminen vaatia veroa. Oli pakko vain nukkua ruokailun jälkeen, ettei joudu tutustumaan vessanpyttyyn lähemmin. Näin meidän miesväki lähti poreilemaan ja muuten nautiskelemaan olostaan. Tunnelma oli hilpeä kun Härdelli ja mieheni saapuivat takaisin hyttiin käymään.

Lapset haluavat aina Buffetin ja se meillä oli tällä kertaa tulo matkalla, meno matkalla nautimme Bon Vivantin herkuista. Sen jälkeen hyppäsimme tanssin ihmeelliseen maailmaan ja ilta päätettiin pienellä shoppailukierroksella. Iso osa laivaa oli käytössä, lasten maailma oli suljettu sekä yökerho. Muutoin kaikki meni oikein mukavasti. Laivassa oli hienosti varoitustarrat yms. Valitettavasti niitä huonosti toteltiin, mutta laiva oli tehnyt sen mitä pitääkin. Jos ihmiset ovat itse tonttuja, niin se ei ole laivan syy.

Minun puolestani Riika voisi jäädä yhdeksi seilauksen kohteeksi, ei vain Ruotsi ja Viro, vaan myös Riika. Tosin meikäläinen innostuisi kovasti myös sellaisesta Itämeriristeilypaketista, jossa olisi enemmän satamia, joissa käydään ja vähintään viikon kestäisi. Sellaisia kun järjestetään vaikka Välimerellä…Sellainen matkailu olisi niin minun juttu.

Ihanaa päivää kaikille!

Seuraa minua: InstagramFacebookBloglovinBlogit.fi

LUE MYÖS:

Tukholmassa farkkuinen vyölaukku

Djurgården

Tyttären ostosreissu Tallinnaan

1. Mira / Blinger shimmer -blogi kirjoitti:

Tuo olisi varmasti ihana reissu itsellekin 🙂

2. Satu - Tsajut kirjoitti:

Risteilyissä on aivan oma tunnelmansa. Oli kiva lukea reissustanne.

• villananna kirjoitti:

Se on totta. En lentämällä Riikaan menisi enää, mutta näin seilaamalla kyllä.

3. KristiinaS/ https://kristiinansilmukat.blogspot.com/ kirjoitti:

Just sellaista viikon, tai viiden päivän, Itämerikierrosta olen jo monta vuotta kaivannut. Se olisi niin ihana. Muinoin pääsi Köpikseenkin laivalla. Ja oli sellainenkin kerran kesässä: Leningrad-Helsinki-Köpis-Lontoo-Calais. Menin Lontooseen.
    Vuosi sitten olin Helsinki-Turku-Helsinki risteillyllä, poikettiin matkan varren saariin, siitä blogissa moniosainen kertomus. Toivoin järjestäjältä syksymatkaa mutta sellainen ei onnistu. Jospa ensi vuonna olis taas joku kevätristeily (Suomen Saaristokuljetus).
    Tuo Riikan reissu on sen verran hintava, että on pakko jättää nyt väliin. Mainoksen kyllä heti kävin lukemassa kun se tuli ja jo olin painamassa ’tilaa’, mutta sit tuli kukkarosta vastaväite.

• villananna kirjoitti:

Kyllä, olisi ihanaa nähdä monta satamakaupunkia kerralla. Tuollainen saaristohommakin olisi ihana. Helsingissä on saaristohyppely mahdollisuus kyllä. Ja sellaisella ollaan oltukin. Riikaan seilaaminen ei ole tällä hetkellä enää halpaa kun kaikkein kalleimmat vaihtoehdot ovat enää jäljellä…

4. Jussi kirjoitti:

Siis mitä Riikassa tapahtui, vai oltiinko vain laivalla………

5. Tuula / Tuula's life kirjoitti:

Riika on ihana kaupunki. Olen mennyt sinne lentokoneella. Riiassa on paljon katsottavaa. Ihailen suuresti Riian arkkitehtuuria ja hienoja jugend -taloja.
    Kävitkö myös kaupungissa?

• villananna kirjoitti:

Käytiin vain vanhassakaupungissa sekä zepelinhalleilla. Toki käveltiin kaupunkiin puiston kautta.

6. Minna M / Kiljustenblogi kirjoitti:

Minäkin haaveilin tästä risteilystä, mutta meillä on vain viikko perheen yhteistä lomaa ja sille viikolle on jo muita suunnitelmia. Riiassa kävimme pari vuotta sitten omalla autolla.

• villananna kirjoitti:

Minulla oli myös viikko lomaa ja tämä päätettiin lennossa kun listeilyt alkoivat olla jo ihan täynnä.