VillaNanna

Minigolfia ruokaa ja kävelyä

Minigolfia, ruokaa ja kävelyä

Minigolfia, ruokaa ja kävelyä, tätä kaikkea koimme kun laiva saapui Maarianhaminan satamaan. Meidän hotelli oli aika sivussa Maarianhaminan keskustasta. Tämä sitten aiheuttikin mielenkiintoisia juttuja, joista kerron teille nyt.

Vaikka miten koitimme opetella bussiaikatauluja, niin bussiin emme koskaan päässeet, kylmä kolotti seisomisesta. Lopulta nappasin raskaan matkalaukun ja lähdimme kävelemään satamasta hotellille. Aikaa kului noin 45 minuuttia painavia laukkuja raahatessa. respassa sitten meitä autettiin bussiaikataulujen kanssa ja innoissamme sukelsimme huoneeseemme lepäämään hetkeksi. Tarkoituksena oli lähteä viettämään päivää keskustaan.

Lepäsimme, laitoimme itsemme kuntoon, vähän lämmintä päälle, oli niin kylmä ilma ja pysäkille. No, eipä sitä autoa koskaan kuulunut. Aikaa kului… Lopulta meni meikäläisellä hermot jälleen ja lähdimme kipittelemään kohti keskustaa. Matkalla kiukuttelin ettei pääse autolla kulkemaan. Kävelimme huoltoaseman kohdalle ja mieheni käski minun ja pojan odottamaan hetken. Istuimme Härdellin kanssa penkille juomaan vettä ja höpisemään höpöjä.

Mieheni vuokrasi auton. Tämä ratkaisu helpotti monta asiaa. Olemme kovia kävelemään, mutta tuo matka, jonka kävelimme satamasta hotellille raskaiden laukkujen kanssa oli kuitenkin vienyt voimat sen verran, että vuorokauden autovuokra helpotti stressiä, sekä helpotti seuraavan päivän retkelle lähtöä.

Ångbåtsbryggan Adventure Golf

Kello oli jo paljon, kun vihdoin päästiin keskustaan. Rokkifestarit olivat kovassa käynnissä ja tungimme reippaasti pariin kauppaan, toisesta ostimme muutaman matkamuiston. Tarjoiluastian, jossa vanhanaikaisen Singerin kuva sekä kahvia. Kaupassa oli kyllä kaikenlaista ihanaa kotiin, mutta muutama asia vain oli tarkoitus hankkia. Tämä ei ollut muutoinkaan mikään ostosmatka.

Olimme päivällä kävelleen minigolfin ohi ja paikka kiinnosti meitä niin paljon, että siirryimme aika nopeasti sinne ja lähdimme ensimmäiselle kierrokselle. Molemmissa kieroksissa on 9 reikää ja niiden välissä voi käydä syömässä. Näin siis päätimme mekin tehdä. Kun aloimme pelamaan, niin alkoi olla jo iloakin matkassa, fiilis nousi ja nauru oli herkässä. Nälkäkin alkoi kurnia mahassa, olimmehan me syöneet viimeksi 11.00 ja nyt kello oli jo 19.00. Hyvä hetki siis siirtyä Brasserie Ångbåtsbryggan ravintolaan, joka on minigolffin vieressä. Ovat niin kuin samassa siinä. Ei muuta kuin ruoka eteen ja jatkamaan peliä. Voin sanoa, että uni maistui hyvin kun pääsimme vihdoin myöhään illalla takaisin hotelliin.

Minigolfia, ruokaa ja kävelyä

Nautinnollista päivää kaikille!

Seuraa minua: InstagramFacebookBloglovinBlogit.fi

1. riitta reissaa kirjoitti:

Maarianhamina on ihana kesäkaupunki! Mutta samaa mieltä: auto on oltava. Matkailusta tulee turaamista, jos ei pääse liikkumaan autolla. Tai sitten jättää suosiolla suuren osan asioista tekemättä. Valintakysymys.

2. Teija / Lähdetään taas kirjoitti:

Me kävimme tämän kesän Ahvenanmaan matkallamme Smakbynssä lounaalla, tislaamokierroksella ja Kastelholman linnassa. Harmillisesti Maarianhaminalle ei jäänyt tällä erää aikaa. Ehkä taas ensi kesänä!

3. Eveliina / Reissukuume kirjoitti:

Teillä oli kiva reissu! Ahvenanmaasta on saanut tänä kesänä lukea monesta blogista 🙂 Ehkäpä ensi kesänä suuntaan sinne taas itsekin.

4. Diiskuneiti kirjoitti:

Onneksi vuokrasitte auton, ikävää kun bussien odotteluun ja kävelyyn on mennyt noin paljon turhaa aikaa – olisin ollut minäkin hermona. Upea tuo minigolf paikka 🙂

• villananna kirjoitti:

No todellakin. Oli ihan kauhea patikointi hotellille. Hotelli on niin ihanassa paikassa mutta aivan liian kaukana kaikesta. Toi minigolf oli kyllä ihan ykkönen ja pelasti meidän illan kyllä kokonaan. Voin kyllä suositella lämpimästi, ei täällä mantereella taida olla tuon tyyppistä minigolf paikkaa olemassakaan. Olis kyllä hyvä, jos olisi.

5. Mira / Blinger shimmer -blogi kirjoitti:

Itse en ole Ahvenanmaalla koskaan käynytkään 🙂

6. Nadine kirjoitti:

Minigolf-paikka näyttää upealta! Mekin ollaan kovia kolimaan kaikki minigolfit, jotka sattuvat eteen 🙂
    Pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, näyttää olevan onnistunut päivä.

• villananna kirjoitti:

Se oli kyllä upea. Ja varmasti mennään sinne pelailemaan toistekkin. Onneksi mentiin golfailemaan, näin saatiin pahamieli pois.

7. Tuula / Tuula’s life kirjoitti:

Maarianhamina on on kiva kaupunki. Ollaan käyty siellä purjeveneellä. Tuo minigolf -rata näyttää upealta. Reissussa sattuu ja tapahtuu, mutta onnistunut päivä joka tapauksessa.

• villananna kirjoitti:

Se on kiva paikka. Ei nyt ihan täysin sellainen missä lapselle olisi kaikkea tekemistä. Yhden nuoren kanssa nimittäin juttelin leirillä loman jälkeen, että hänellä oli siellä tosi tylsää. Meidän jätkä taas oli eri mieltä. Se vissiin riippuu mitä sinne menee tekemään.