VillaNanna

Tyttären ostosreissu Tallinnaan

Terveiset Tallinnasta!

Tuossa kesäkuussa tytär soitti, että haluaa sittenkin shoppailemaan Tallinnaan ja elokuussa löytyi hyvä väli matkustaa yhdessä katsomaan mitä Tallinnasta tällä kertaa löytyy. Meidän kohde oli Rocca al Mare sekä Rotermannin kortteli. Rotermann on pienessä ajassa muuttanut Tallinnan ilmettä valtavasti ja eilenkin siellä oli taiteiden yö tapahtuma. Me ei lopulta ehditty osallistua taiteiden yö tapahtumaan mutta se ei juurikaan enää haitannut, sillä maissa kun tallustelee yli 9 tuntia niin jossakin vaiheessa alkaa kyllä toivomaan sitä laivaan pääsyä. Viru keskuksessa poikettiin nopeasti yhdessä myymälässä ( En siedä koko Viru keskusta ). Jos siis haluaa oikeasti löytää mielenkiintoisia juttuja niin kannattaa suunnata aina keskustasta ulos.

Menomatka mentiin Star laivalla, josta en erityisemmin pidä mutta pitää kyllä kiittää paljon ala carte aamiaista, sillä huomioitiin hienosti me ruokavammaiset. Nimittäin sain erittäin herkullisen lämpimän vaihtoehdon. Ala carte aamiaiseen kuului lämmin lautanen sekä pientä purtavaa noutopöydästä. Sain vatsani täyteen ja ympäristö oli ihanan rauhallinen, idyllinen sekä tunnelmallinen. Henkilökunta oli aivan ihanaa. Ei ollut kiire minnekkään ja oli ihana katsella kun aurinko nousee mereltä. Matka kestää kaksi tuntia ja ne tunnit menee nopeasti kun syö rauhassa ja käy hakemassa kaupasta vedet ja proteeinipatukat mukaan pitkälle kävelylle.

Oikeesti äiti, lopeta pelleily

Meidän tarkoitus oli mennä Rocca al Mareen julkisilla mutta saatiin aika kova vesisade niskaamme, joten juostiin nopeasti taksiin, joka vei meidät perille 8€ hintaan. Todella halpaa Helsinkiin verrattuna. Sama matka maksoi meille samana aamuna 27€. Huhhuh…Ja taksilla tultiin myös takaisin. Pidän Rocca al Maren kauppakeskuksesta. Se on selkeä ja paljon erilaisia liikkeitä ja parasta on minun lempi kenkäkauppani. Sieltä ostin tietenkin matkamuiston jälleen kerran. Niin kuin tiedätte, ostan joka maasta aina yhdet kengät muistoksi. Toiset ostaa kaikenlaisia matkamuistohärpäkkeitä niin minä ostan ne kengät. Kenkiähän siellä oli jälleen matkalaukullinen mutta päädyin pitkän pohdinnan jälkeen yksiin kenkiin, jotka poikkeavat muista kengistäni paljon. Olen erittäin tyytyväinen ostoksiini. Rocca al Maressa on myös meidän lempi ravintola Mack bar-b-que. (Löytyy myös Valgee Maja talosta, jossa on myös Karnaluks). Ja jälleen ruoka ja henkilökunta eivät pettäneet.

Ihana tunnelmallinen Josephine
Suosittelen sampanja- konvehteja. Niin hyviä…Toki myös chilikonvehtit olivat erittäin hyviä ja voimakkaita.

Paluumatka sujui helposti ja rattoisasti Megastar laivan Laungessa. Tuliaiset oli helppo tehdä kahdessa kerroksessa. Pitkän reissun jälkeen ei jaksettu oikein tutustua laivaan (meistä kukaan ei ole ennen matkustanut tällä laivalla) mutta se ei oikein edes haitannut. Kaupassa käytiin ja laungessa istuttiin. Odotettiin kovasti kotiin pääsyä. Oli mukava seurata auringonlaskua ja rentoutua viinilasillisella ja napostella herkkuja.
Parasta reissussa oli tietenkin se, että sai olla ostosapuna tyttärelleen, jolla oli tarkka suunnitelma mitä hän haluaa ostaa ja mitä tarvitsee. Yksi ainoa asia jäi harmittamaan ja se oli yksi neule, jonka hän sitten kuitenkin jätti ostamatta. Laivalla tuli siihen lopputulokseen, että tarvitsee sellaisen ja sellaista ei hänellä edes ole. Eli kuulostaa sille, että Tallinnaan pitää mennä pian uudelleen.

Ja tietenkin minulla oli jälleen päällä tuunattua ja kirpputorilta ostettua vaatetta. Näihin löytöihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Paitani on tehty vanhasta miesten kauluspaidasta. Paita oli jo niskasta kellastunut mutta onneksi muu osa oli vielä hyvinkin käyttökelpoinen. Tästä materiaalista sain itselleni hyvin pikkuisen puseron, jonka hihoissa on frillat, valitettavasti frillat ovat rypistyneet takin alla mutta eipä tuo nyt niin haittaa. Jalassa on Uffista löytyneet farkut, hinnaksi tuli 4€, jalassa Adidaksen tossut, jotka ovat löytyneet Itäkeskuksen SPR Kontista (14€) ja kädessä keikkui laukku, joka on Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta löytynyt. Myös vyö on joskus aikaa sitten löytynyt Kierrätyskeskuksen ilmaisosastolta.