VillaNanna

Pitkän viikonlopun koronamatka

Pitkän viikonlopun koronamatka odottaa ihan nurkan takana, mutta aika kulkee hitaasti, aivan liian hitaasti. Se nauraa minulle joka kerta kun katson kelloa, jonka haluan menevän nopeasti eteen päin, jotta pääsen sukeltamaan omaan suloiseen maailmaani. Tik tik, se nauraa ja nauraa, et pääse vielä töistä, lällälläää. Huokaisen syvään, minulla on valtava matkakuume ja iso harmi kun jouluna ei pääse mihinkään matkalle, ei edes Suomessa. Siksi tämä koronamatka on niin tärkeä minulle ja parastahan tässä on se, että tämän reissun voi tehdä uudelleen ja uudelleen, niin monta kertaa kuin haluaa ja aina uuteen paikkaan ja uusiin maisemiin.

Mutta kello ei vain etene, tiktok taktok, se vain nauraa. Kulje nyt eteen päin, ole hyvä ja ystävällinen! Haluaisin jo mennä nauttimaan pitkästä viikonlopustani millaista minulla ei ole koskaan ennen ollut, enkä olisi koskaan uskonut, että tällainen matka tulee eteeni. Tällainen matkailu on mahtavaa ja matkustaa voi vaikka olisi karanteenissa. Uskokaa tai älkää, mutta totta se on. Matkailu avartaa, tapahtui se sitten missä tahansa.

Tälle matkalle lähdettiin miehen kanssa ihan kahdestaan. Minne lähdimme? Ei sen väliä, tärkeintä oli se, että meille molemmille tuli reissusta mahtava olo ja saimme seikkailla sekä nauttia elämästämme täysillä. Vihdoin siis kello löi viisi ja mies odottaa parkkipaikalla, että tuleppas ihana vaimo sieltä työmaalta, nyt lähdetään. Hyppään autoon ja kaarramme kohti viikonloppua. Meidän kone jo odottaa, nousemme pilviin ja annamme mielikuvituksen viedä meidät sinne missä sydän on.

Nousemme koneseen ja meille tarjoillaan erittäin herkullinen voileipä, tällä jaksaa koko lentomatkan alusta loppuun. Raskas työpäivä takana, niin kyllä sitä jo jotakin pientä tarvitsee vatsaan. Saavumme vihdoin perille majapaikkaan, siellä on niin siistiä ja näyttää sille, että siivooja on ihan juuri käynyt. On jättänyt meille hyvää viikonloppua toivotuksen ja suklaata pöydälle. Miten ihanaa, tästä tulee paras makumatka ikinä. Toki vähän myös shoppaillaan ja nautitaan pitkistä aamuista. Ei me muuta kaivata, osata kaivata. Illallisen jälkeen onkin jo niin väsynyt, että kaatuu suoraan sänkyyn, elokuva pauhaa vieressä ja siihen oman miehen viereen on helppo nukahtaa.

Shoppailua ja ulkona syömistä

Seuraavana päivänä onkin vuorossa pieni shoppailureissu ja vaikka on vilpoinen syksy, niin ulos terassille on vielä päästävä syömään ja nauttimaan olosta, varsinkin kun aurinko paistaa ja on ihan lämpöistä. Shoppailin aivan ihanassa pikku putiikissa, jossa oli suloisia käsin tehtyjä uniikkeja vaatteita ja osa oli tietenkin second handia. Löytyi vaikka ja mitä ihanaa sieltä. Kengät tosin saivat jäädä vitriiniin mutta muutamia juttuja ei voinut ohittaa, ei sitten millään. Ruokailun jälkeen menimme leffaan ja päivä oli sen jälkeen pulkassa. Miten nopeasti aika kuluukaan kun on ja nauttii vain.

Viimeinen aamu, se heräillään hitaasti nauttien. Saatiin herkulliset nutellacroissantit sänkyyn ja muuta ei tarvittu. Siinä makoiltiin ja katseltiin ohjelmia, juotiin kahvia ja syötiin croissantteja ihan rauhassa. Mutta ennen lähtöä päätettiin, että vielä käymme syömässä. Oli jotenkin hyvin surullinen olo, meillä oli niin hauska matka. Ihan kahdestaan. Valmistaudumme siis arkeen, minulla tosin on vielä yksi vapaapäivä jäljellä mutta parempi palata ajoissa pilveltä alas, jotta voi muistella hauskaa reissua oman miehen kanssa. Tallettaa muistot syvälle muistiin ja sulloa kuvat arkistoon. Meidän ihana makumatka mielikuvituksen äärelle ja takaisin.

Vaikka koronakaranteenit tulisivat uudelleen, niin matkailu jatkuu. Ainakin tässä muodossa, jos ei muussa. Mielikuvitus on rajana!

Pitkän viikonlopun koronamatka

Pitkän viikonlopun koronamatka Pitkän viikonlopun koronamatka

Ihanaa päivää kaikille!

Seuraa minua: InstagramFacebookBloglovinBlogit.fi

VillaNanna SecondHand

1. Jael kirjoitti:

Ihana viikonloppumatka-kertomus:) Voi unelmoida matkoista kun ei pääse minnekkään, ainakaan täällä. Kaunista iltaa Melissa.

2. Hengittävää elämää etsimässä / Niina kirjoitti:

Ihana reissu ja kuvat kyljessä <3 Tämän myötä puri minuakin matkakärpänen!

3. Mira / Blinger shimmer -blogi kirjoitti:

Mielikuvitus on siitä ihana, että sen avulla pääsee vaikka kuuhun 😀

Tämä on juuri näin 🙂 Ehkä seuraavaksi meillä mennään tosiaan sinne kuuhun 😀

4. DML kirjoitti:

Ihana postaus ❤️
    Täytyy itsekin toteuttaa tämmöinen koronamatka ?

• villananna kirjoitti:

Ehdottomasti, tää oli kiva toteuttaa ja oli ihan eri fiilis kotonakin kun tekee pesän olohuoneen lattialle.

5. hannamariav kirjoitti:

Munkin tuli kesällä tehtyä reissua Los Balconokseen sekä La Ó Lohuoneeseen. Odotan kyllä jo ihan oikeaa matkustamista todella innolla.

hanna

• villananna kirjoitti:

Nää on kyllä niin kivoja matkoja ja voi mennä ihan minne tahansa…