VillaNanna

No niin, mä oon taas täällä

No niin, ei minulla vieläkään ole mitään asiaa mutta halusin tulla kertomaan, että kotiuduimme juuri road tripiltä, sellaiselta lyhyeltä. Yksi isompi pettymys koettiin, opittiin paljon uutta, ja huomattiin se, että Söpöstä ei välttämättä reissukaveria meille tule. Sen verran otti reissun rankasti. Nyt molemmat tytöt on päässeet pesulle ja nukkua tuhisevat puhtaina omassa pesässä.

Meillä ei tämä kesä mennyt ihan suunnitelmien mukaan, sillä mieheni olkapää leikattiin nyt kesällä ja toipumiseen menee tietenkin oma aikansa. Mutta koska minua harmitti niin kovasti, niin päätettiin sitten muutamassa päivässä järjestää pieni rantalomaviikko meille. Tai oikeastaan sellainen vetinen road trip, tosiaan saatiin sitä vettä sitten niskaan, mutta ei ihan sillä tavoin miten ajateltiin. Täytettiin meidän pikkuruinen menopelimme ja lähdimme köröttelemään pitkin ykköstietä kohti Turkua. Kohteena oli JukuPark, jonne ei sitten tosiaan ollut asiaa, koska lämpötila heilui +14 ja vettä saatiin niskaan. Mutta koska olimme purkaneet auton ensimmäiseen yöpaikkaan, niin päätimme lähteä katsomaan mitä Nauvo on syönyt.

Poika ei ole ennen lautoilla ollut, joten se oli jännittävää, vaikka harmi oli suuri ettei JukuParkkiin päässyt. Otettiin homma kuitenkin seikkailuna ja opetteluna tulevaan, sillä seuraava suunnitelma onkin mennä saaristoa enemmänkin. On meinaan niin paljon nähtävää ja koettavaa sielläkin. Tällä kertaa mentiin vain Nauvoon asti ja palattiin samaa tietä kuin tultiinkin takaisin Turkuun, pistäydyttiin vain syömässä pojan tekemää pitsaa.

Taukopaikka Lahnajärvi

Nauvo

Vanha Rauma

Poroholman lomakeskus

Lyhyt mutta antoisa reissu

Turun jälkeen köröteltiin Raumalle, söpö mökki oltiin varattu yhdeksi yöksi Poroholman lomakeskuksesta. Samalla reissulla käytiin myös kiertämässä Rauman vanhaa kaupunkia. Lapsuuden muistoja minulle. Äitini kertoikin, että olen hänen ja isoäitini kanssa käyneet siellä ja kuulemma kiukuttelin matkan. Jotenkin tuntuu sille, että kiukuttelin pienempänä aina jossain reissulla. Tälläkin reissulla ilma ei ollut meidän puolella, eikä uimaan ollut asiaa, liian kylmä ja liian tuulista meidän makuun. Olikin vähän jo lannistunut fiilis, että tässäkö tää meidän rantaloma nyt sitten on.

Raumalta singahdettiin Porin Yyteriin ja tällä kertaa majottauduimme bungalowiin aika lähelle rantaa. Yyterin resort & Camping piti meistä oikein hyvää huolta kolme yötä. Yyterissä sitten ilma alkoikin olla meidän puolella ja saatiinkin nauttia rantaelämästä oikein kunnolla. Mitään rantahurjimuksia emme ole, joten onkin ihme, että oltiin niinkin paljon rannalla, mitä oltiin. Tällä reissulla käytiin myös Porissa piipahtamassa, sekä Reposaarella, joka on myöskin minun lapsuuden maisemaa. Reposaari ei ole kyllä mihinkään muuttunut, täytyy myöntää. Myös tytöt pääsivät nauttimaan dyyneistä, Yyterissä on upea koirine uimaranta myöskin.

Yyteri

No niin, mä oon taas täällä

Reposaaren kirkko

No niin, mä oon taas täällä No niin, mä oon taas täällä

Yyteri Resort & Camping

No niin, mä oon taas täällä No niin, mä oon taas täällä No niin, mä oon taas täällä

Haikeana jätimme lopulta hyvästit Yyterille (tänne tullaan vielä uudelleen ja pidemmäksi aikaa) ja nokan suuntana oli Tampere. Tosin vain läpiajo reissuna. Poika halusin piipahtaa UFFissa ja tekikin itselleen pari mahtavaa löytöä (tasarahapäivät kun on) ja hiukan käveltiin tyttöjen kanssa ennen kuin suuntasimme tiemme kohti Hämeenlinnaa. Suunnitelmissa oli kierrellä sielläkin, mutta kun pääsimme todella väsyneiden koirien kanssa vihdoin lähes +30 asteen lämpötilassa vihdoin maja paikkaamme Myllytaloon, jäimmekin sinne pihalle makoilemaan ja nauttimaan mansikoista.

Hämeenlinnasta sitten suoraan kotiin ilman pysähdyksiä ja koirat pesulle ja pesukone päälle. Jes, matka suoritettu. Kerron reissusta enemmän myöhemmin, kuvia on paljon ja kerrottavaakin on paljon, mutta nyt haluaa vain levätä. Ihana olla täällä taas!

Myllytalo, Hämeenlinna

No niin, mä oon taas täällä No niin, mä oon taas täällä

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Seuraa minua:

Instagram

Bloglovin

Blogit.fi

1. Diiskuneiti kirjoitti:

On ollut niin kiva seurata teidän lomareissua. Mulla oli kesän bucket listassa Lahnäjärvi, mutta en ole ainakaan vielä päässyt 😀

2. Nadine G kirjoitti:

Reissu todellakin vaikuttaa antoisalta ja kivalta, siitä huolimatta, ettei sää suosinut heti alkuu. Suomen läntinen nurkka on aina mukavaa koluta. Itselleni tällaisessa reissussa olisi myös paljon tunnearvoa. Olimme asuneet siellä päin päälle vuosikymmenen.

• villananna kirjoitti:

Joo, itse olen kotoisin Turusta ja saaristo on muutoinkin tuttua. Isoäitini kanssa taas on kierrelty hänen maisemissaan Porissa, Raumalla ja Reposaaressa. On kivaa näin aikuisena myös kierrellä Suomea. Jotenkin saan kiittää koronaa siitä, että myös kotimaanmatkailu on tullut meidän elämään.

3. Mira / Blinger Shimmer -blogi kirjoitti:

Suomessa olisi kyllä niin monta ihanaa matkakohdetta 🥰

4. Anna/Kello neljän aamukahvi kirjoitti:

Yyteriin haluaisin joskus, en ole ikinä käynyt vaikka olen ihan vierestä kotoisin 😀